Utställd!

Hej, vill visa och vill vara mer utställt, för mina tavlor är till för andra. Men jag målar för mig själv o min egen inre lust o uttryck. Viktigt för mig att ha min intuition ”igång” och att lita på den är nödvändigt. Att ha självförtroendet att inte lyssna för mycket  till alla andra men ändå vara lyhörd inför synpunkter, betraktarens mening…..respektera den. Men det är kul att bli utställd, ställa ut och det är ett ”blottande” som jag vill ta!  Här foto från utställning på konstmässan Lineart i Belgien 2007…….. Vi ses framöver……mvh AC

Konstmässa Lineart Belgien

Om konststein

Konstnär med intuitivt måleri, akryl på unikt organiskt japanskt papper. Gör många resor som ger mig inspiration bl.a från Tokyo, Japan. Bor i Malmö, Sverige Visa alla inlägg av konststein

1 responses to “Utställd!

  • Anne Stewart

    Visst är det att blotta sig att ställa ut – i centrum för andras blickar och tyckanden och kommentarer. Men det är också en viktig spegel; för att utveckla sitt jag behöver man ett ”du”. Att finna balanslinjen mellan att gå sin egen väg och att vara lyhörd för responsen är definitivt en utmaning – det har jag upplevt. Det är lätt att bli förälskad i berömmet men det är kanske av kritiken jag lär mig mest …
    Kul att du bloggar! Allt gott till dig på din konstresa genom livet.
    //Anne

    Gilla

Lämna en kommentar